الرئيسية| التسجيل| الإحصائيات| قائمة الأعضاء| بحـث| آخر المشاركات| قوانين المنتدى| الاسئلة الشائعة| اذاعة القراءن الكريم|

استرجاع كلمة المرور     التسجيل في المنتدى
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته أهلا بك عزيزي الزائر



    آخر المواضيع :


http://www2.0zz0.com/2014/12/06/22/508506600.jpg

منتديات الفقيه » منتدى ادم و حواء » الفرق بين بابا وجوزك

رد جديد موضوع جديد
  موضوع مثبت 
الكاتب طباعة الموضوع  |  إرسال الموضوع لصديق  |  أخذ نسخة من الموضوع  

sasuuu

عضو مشارك


الهوية الشخصية
رقم العضوية : 6029
المشاركات : 9
الزيارات : 56
الانضمام : 8/5/2008
النوع : ذكـــــر
الحالة : غير متصل



الفرق بين بابا وجوزك

مع بابا.. دخلتى المطبخ ما دخلتيش .. كله واحد وممكن باباكى يساعدك
انما مع جوزك .. مش بمزاجك .. ها تدخلى .. هاتدخلى

مع بابا .. فى العيد بيديلك العيديه وفوقيها بوسه ..
لكن مع جوزك .. بيقول انت خلاص كبرتى على الحاجات دى

مع بابا.. بتنامى وتصحى وقت ما انتى عايزه ..
مع جوزك .. وقت ماهو عايز .. او مع مواعيد شغله.

مع بابا.. بتشترى هدومك ومكياجك وكل اللى انتى عايزاه .. ويقولك حلو قوى عليكى
مع جوزك .. بيشترى لك برضه .. لكن ما قل ودل .. ويقولك .. فلوووووووووووووووووسى والمرتب

مع بابا .. لو حصل حاجه مثلا و كنتى زعلانه .. بيزعل عشانك ..
مع جوزك .. بيزعل منك .. ويلومك ازاى تزعلى اصلا

باباكى .. كلمه حلوه ترضيه ..
وجوزك .. طول الليل تحايلى فيه

باباكى .. وانتى عيانه .. سهران جنبك طول اليوم
انما جوزك .. بيروح ينام فى الاوضه التانيه.

بابا .. لما تدلعى عليه .. بيفرح بيكى
ا نما جوزك .. بيقولك ..اكيد عايزه حاجه

باباكى .. لما تقولى له .. ده حصل كذا وكذا .. بيهتم ويصدقك
انما جوزك .. بيقولك .. الموضوع دا وراه ان .. ويشك فى كلامك

بابا .. لو شافك بتعيطى ها يمسح دمعتك
انما جوزك .. ها يقولك يادى النكد

مع بابا .. لو حاطه ماكياج فاقع شويه.. ها يقول لك الهادى عليكى احلى .. وانت احلى من غيره خالص
لكن جوزك .. ها يقولك شكلك زى عروسة المولد

مع بابا .. لو طلبتى دوا من الصيدليه . جرى ها ينزل يجيبه
لكن جوزك .. ها يسالك بكام الأول؟

بابا .. لو طلب منك كوباية ميه .. بيقولك لو سمحتى عايز ميه
انما الباشا .. يقولك قومى هاتى ميه


لو بتتفرجى مع بابا .. على التليفزيون ... ها يسيب لك الحريه تتفرجى على اللى انتى عايزاه
لكن المحروس .. مافيش قدامك غير يا الاخبار يا الكوره .. يا ميلودى

بابا .. لو نازل مشوار .. بيعمل ليكى اعتبار ويديكى خبر
لكن جوزك .. بيختلس عدم وجودك قدامه عشان ينزل من وراكى ولو قفشتيه يقولك انا نازل ويقفل البابا بسرعه

لو محتاجه فلوس فى حاله طارئه .. بابا .. ها يديكى من عينيه
لكن جوزك .. ها يقولك خدى من بابا

لو جالك مكالمه غلط على موبايلك.. بابا .. ها يقولك حصل خير
لكن جوزك .. ها يتهمك بالخيانه ...

لو ما فيش فى التلاجه غير ازازة بيبسى واحده .. بابا .. ها يسيبها لك بنفس راضيه
لكن جوزك .. ها يقول معلش انا لازم ابلع او ها يقسمها معاكى

لو اتزحلقتى على الارض ..باباكى .. ها يجرى يشيلك
جوزك .. ها يقعد يضحك ويقولك ما انتى اللى مش منشفه الارض كويس

لو نفسك تغيرى مكان السجاده ..باباكى .. ها يقوللك عنك دى تقيله عليكى
لكن جوزك .. ها يقولك مش ضرورى وجع القلب دا

لو العربيه عطلت بيكى .. بابا.. ها يقولك اقفليها وتعالى وانا ها اتصرف
جوزك .. ها يقولك متركبيش العربيه تانى

لو حكيتى ل بابا ..على واحد عاكسك .. ها يقولك معلش .. وبعدين عنده حق . مانتى جميله
انما جوزك .. ها يقولك انتى اللى ماشيه مش محترمه

لو مقدمه على شغل .. باباكى .. ها يوصى عليكى طوب الارض
لكن جوزك .. مش ها يتعب نفسه ولا يهمه اصلا وها يقولك يعنى انتى ها تشتغلى وزيره

باباكى لو لاحظ انك متخانقه مع اختك .. ها يصالحكوا على بعض
لكن جوزك .. هيقولك خليهم يولعوا دول عيله عجب

مهما باباكى .. كان متضايق .. لا يمكن تكلميه وتلاقيه مكشر
لكن جوزك .. لو متضايق .. مصر كلها هتنكد عليكي استحملى بقى


11/05/2008 - 04:50 مساءً

رد مع اقتباس | إبلاغ عن الموضوع


#1 رد :الفرق بين بابا وجوزك

رشاد الفقيه

المشرف العام


الصورة الشخصية لـرشاد الفقيه


الهوية الشخصية
رقم العضوية : 1
المشاركات : 10414
الزيارات : 2012
الانضمام : 7/5/2007
النوع : ذكـــــر
الحالة : غير متصل



و الله الواجد كان مع بابا راجل لانى كان بابا و اخد المثل اللى بيقول ان كبر ابنك خوية --- اما الواحد مش عارف مصيره بعد الزواج


ربنا يستر علينا


التوقيع




مع تحيات
رشاد ابوجامع فرغلى حسن ( رشاد الفقيه)






13/05/2008 - 01:54 صباحاً

رد مع اقتباس


#2 رد : الفرق بين بابا وجوزك

sasuuu

عضو مشارك


الهوية الشخصية
رقم العضوية : 6029
المشاركات : 9
الزيارات : 56
الانضمام : 8/5/2008
النوع : ذكـــــر
الحالة : غير متصل



مصيرك مصير كل الرجالة

ههههههههههههههههههه


تم تحرير هذا الرد بواسطة sasuuu
في : 2008-05-14 17:56:30

14/05/2008 - 05:55 مساءً

رد مع اقتباس


#3 رد :الفرق بين بابا وجوزك

محمد على سبع

مشرف المنتدى الدينى الشامل


الصورة الشخصية لـمحمد على سبع


الهوية الشخصية
رقم العضوية : 73
المشاركات : 486
الزيارات : 196
الانضمام : 25/7/2007
الدولة : مصر أم الدنيا
النوع : ذكـــــر
الحالة : غير متصل




اقتباس sasuuu :
مصيرك مصير كل الرجالة

ههههههههههههههههههه




قصدك ايه يعنى؟!



التوقيع

20/05/2008 - 02:32 مساءً

رد مع اقتباس


#4 رد :الفرق بين بابا وجوزك

رشاد الفقيه

المشرف العام


الصورة الشخصية لـرشاد الفقيه


الهوية الشخصية
رقم العضوية : 1
المشاركات : 10414
الزيارات : 2012
الانضمام : 7/5/2007
النوع : ذكـــــر
الحالة : غير متصل



يا لهوووووووووووووووووى ==== هو ايه العملية بالضبط بالله عليكم اخبرونى

التوقيع




مع تحيات
رشاد ابوجامع فرغلى حسن ( رشاد الفقيه)






22/05/2008 - 12:12 صباحاً

رد مع اقتباس


#5 رد :الفرق بين بابا وجوزك

ايمن الشرقاوى

مشرف سنه أولى حب


الصورة الشخصية لـايمن الشرقاوى


الهوية الشخصية
رقم العضوية : 531
المشاركات : 2507
الزيارات : 382
الانضمام : 12/1/2008
النوع : ذكـــــر
الحالة : غير متصل



بسيطة يارشاد متقلقش إما أكياس بلاستيك أو هبوط عام فى الدورة الدموية أثر تناول كمية كبيرة من المخدر أو دواء للضغط ....... العملية سهلة وبسيطة موت بلا ألم على أيدى ناعمة ...... وربك يستر عالينا



التوقيع

الحب كتاباً نتعلم منة الكثير
فأنتى الحب ولكى الحب ومنكِ الحب
تسألون من هى
إسمها يويو وساكنة وريدى

22/05/2008 - 09:28 صباحاً

رد مع اقتباس


#6 رد :الفرق بين بابا وجوزك

nosnos_ata

مشرف منتدى كل الشباب


الهوية الشخصية
رقم العضوية : 5898
المشاركات : 3135
الزيارات : 680
الانضمام : 1/5/2008
النوع : أنثــــى
الحالة : غير متصل



[SIZE=4]حقيقى الموضوع الى انت طرحته بجد واقعى وصح لكن المفروض الا نسان يطبق تعاليم الدين وكل واحد له حقوقه وواجباته بس كل الى انت قولته على الراجل فى الزمن ده فعلا بيعمل كده لكن
هو لو افتكر كتاب الله وقرا وجعل بينكم موده ورحمه متهيالى مش هيعمل كل ده وهقدر زوجنه وهيا هتقدره وبعدين خلى بالك ان البت بتعيش فى بيت اهلها ضيفه وممكن الى تعيشه مع اهلها يكون اقل بكتير من الى هتعيشه فى بيت زوجها فمتهيالى لو بدؤ حياتهم صح هيكون بينهم كل حب وتقدير واحترام واهم حاجه يراعو شعور بعض
حقيقى موضوع جاااااااااااااااااااااااااااامد ومرسى وربنا يوفقك
[/S
IZE]

التوقيع











25/05/2008 - 12:32 مساءً

رد مع اقتباس


#7 رد : الفرق بين بابا وجوزك

احمد محمد امين

عضو


الهوية الشخصية
رقم العضوية : 18665
المشاركات : 1
الزيارات : 7
الانضمام : 19/7/2008
النوع : ذكـــــر
الحالة : غير متصل



بجد تحفه واكيد مليون في الميه صاحه الموضوع بنت بس بجد لذيذه وانا اعتقد ان لو الزوجين بيحبوا بعض بجد كل ده مش هيحصل اصلا
واكيد طبعا في فرق كبير بين بابا وبين زوجك يمكن زوجك بيحبك اكتر من باباكي عارفه ليه عشان بابا رباكي بالكتير 25 سنه منهم 10سنين ميتحسبوش عشان طلباتيك ساعتها بسيطه بس المحروس جوزك هيشيلك 25سنه زيه ومايقدرش يقول مافيش وانتي مطلعه عينه عايزه ده وده وده وبجد شكرا علي الموضوع بجد ضحكني اوي

29/07/2008 - 09:50 مساءً

رد مع اقتباس


#8 رد : الفرق بين بابا وجوزك

smsma.com

عضو


الصورة الشخصية لـsmsma.com


الهوية الشخصية
رقم العضوية : 10735
المشاركات : 1826
الزيارات : 379
الانضمام : 10/7/2008
الدولة : شبرا الدور الارضي هههههه
النوع : أنثــــى
الحالة : غير متصل



بجد الموضوع ده حلو اوي ولذيذ وشيق ان الواحد يقرأه وبجد انتي دمك خفيف اوي بس بردو مش كل الازواج بيعملو كده وفعلا الواحد بيبقي حر في بيت ابوه بس بردو مش كل الازواج كده في ازواج كويسة كتير وبيبقو مش عارفين يعملو ايه عشان يرضو زوجاتهم
والله المستعان


التوقيع



"DON'T TRUST AT ANYONE EXEPT URSELF"

29/07/2008 - 11:33 مساءً

رد مع اقتباس


#9 رد : الفرق بين بابا وجوزك

إيناس

عضو مشارك


الهوية الشخصية
رقم العضوية : 23328
المشاركات : 6
الزيارات : 1
الانضمام : 5/8/2008
النوع : أنثــــى
الحالة : غير متصل



اى والله
الله يسامحك...فكرتنى بالذى مضى



التوقيع

تمنيت ان اتزوج حبيبي
فتزوجته
وياليتنى
ماتزوجته
مقابل
ان اظل حبيبته

05/08/2008 - 06:31 مساءً

رد مع اقتباس


#10 رد : الفرق بين بابا وجوزك

SALMVAN

مشرف منتدى الألعاب


الصورة الشخصية لـSALMVAN


الهوية الشخصية
رقم العضوية : 11485
المشاركات : 4218
الزيارات : 425
الانضمام : 12/7/2008
الدولة : مصر الحبيبة
النوع : ذكـــــر
الحالة : غير متصل



مشكور كتير

التوقيع


10/11/2008 - 06:57 صباحاً

رد مع اقتباس


#11 رد : الفرق بين بابا وجوزك

مصطفى الامام

عضو


الهوية الشخصية
رقم العضوية : 26183
المشاركات : 2269
الزيارات : 275
الانضمام : 31/10/2008
الدولة : مصر
النوع : ذكـــــر
الحالة : غير متصل



جزاك الله كل خير وتسلم ايدك

التوقيع

زهـــ مخـــ مضــ زعــ حزين ـلان ــايق ـــنوق ـــقان

11/11/2008 - 03:23 مساءً

رد مع اقتباس


#12 رد : الفرق بين بابا وجوزك

عليا وفريدة

عضو مشارك


الهوية الشخصية
رقم العضوية : 40897
المشاركات : 9
الزيارات : 13
الانضمام : 18/3/2011
النوع : أنثــــى
الحالة : غير متصل



الموضوع فعلا لذيذ وخفيف بس بجد فيه ازواج غير كده خالص بيكون الزوج حنين وطيب و فيه من صفات الاب كتير :)

21/03/2011 - 10:29 مساءً

رد مع اقتباس


رد جديد موضوع جديد الموضوع السابق | الموضوع التالي
المواضيع المتطابقة
العنوان الكاتب القسم آخر رد الردود
نماذج أمتحان : الفرقة الرابعة/ المادة : التنظيم و البيروقراطية الشباسى منتدى طلاب قسم الاجتماع بنت مصرية 1





المسؤولون عن المنتدى | مواضيع اليوم(4) | مراسلة الإدارة

ضغط المنتدى Gzip : مُعطل
Powered By MySmartBB Royal 1.1.0 | إعداد و برمجة فريق MySmartBB
Css by vb-style.com
Developed By Bruce | Dev-ly.com
Share to Facebook Share to Twitter Stumble It More...